ConcRE_t kawa z Mateuszem Jabłonowskim
ConcRE_t kawa zapisuje się jako stały element naszych działań. Tym razem naszym gościem był Mateuszem Jabłonowskim – konsultant, trener, pasjonat oraz praktyk Employer Brandingu, współautor książki “Employer branding. Praktyczny podręcznik”. Jakie treści były poruszane? Przeczytaj! I koniecznie posłuchaj!
Employer Branding to ważne ale i strategiczne działania przedsiębiorstw, którym zależy z jednej strony na pozyskaniu talentów do organizacji a z drugiej utrzymania tych, którzy są na pokładzie. Jak mówi nasz Gość: „EB to kreowanie, projektowanie i wdrażanie działań, narzędzi, projektów, które mają na celu promowanie i pokazywanie firmy jako pracodawcy. To także dawanie odpowiedzi potencjalnym kandydatom czy firma, którą promujemy, to firma dla nich.”
Działania EB nie powinny być incydentalnymi przebłyskami a przemyślaną i zaplanowaną strategią. Dzięki takiemu podejściu wypracować można road mapę i wdrażać poszczególne aktywności. Warto przy tym pamiętać – jak niejednokrotnie zaznaczał Mateusz – że ważnym jest to, by pokazywać prawdę. Drugą sprawą, o której warto pamiętać to fakt, że EB to maraton a nie sprint.
Projektując działania EB możemy bazować na ścieżce talentów. Składa się ona z następujących elementów:
- Awarnesse – budowanie świadomości, że firma istnieje, że zatrudnia ludzi o danej specjalizacji, czym się zajmuje. To przekazanie ogólnych informacji, które budują zrozumienie, czym jest dana firma.
- Consideration – zaciekawienie potencjalnych kandydatów i potencjalne kandydatki pracą w danej firmie.
- Desire – wzbudzenie chęci wśród osób kandydujących do pracy w firmie.
- Participation – angażowanie pracowników i pracownic w promowanie miejsca pracy.
- Parking – towarzyszenie pracownikowi, który odchodzi z firmy oraz utrzymywanie z nim_nią kontaktu (utrzymywanie relacji z alumnami).
Na zakończenie garść inspiracji:
https://www.facebook.com/ebmasters
https://traffit.com/pl/owocowe-wtorki-podcast/