Kreatywność tylko dla branży kreatywnej. Nic bardziej mylnego!

Sylwia Hull-Wosiek

Kreatywność rozumiana  jako zdolność do tworzenia nowych i wartościowych rzeczy jest potrzebna każdemu, w każdej branży, dlatego firmy produkcyjne nie powinny się jej bać. 

Dlaczego warto sięgnąć po niestandardowe rozwiązania?  Czemu warto zaufać  ekspertom od Kreatywności?  Jakie są z Tego realne zyski. O tym i wiele więcej mówi Małgorzata Dobies-Turulską Dyrektorką największej fabryki Ikea na świecie

W firmach produkcyjnych od zawsze szuka się optymalizacji i oszczędność. Kiedy zawodzą utarte ścieżki, schematy działania, kiedy czujemy że stanęliśmy w martwym punkcie i prace nad wyzwaniem nie dają pożądanych efektów, pojawia się potrzeba nowego otwarcia. To jest dobry moment na świeże spojrzenie i konkretne rozwiązanie – Warsztaty kreatywne, Design sprint, Metodę Design thinking.

Warsztaty kreatywne okazują się nie tylko dobrą zabawą, ale przede wszystkim rozwiązują realne wyzwania. 

A jakie plusy korzystania z metod kreatywnych dostrzega bohaterka wywiadudostarczają  konkretne rozwiązania  na tu i teraz, oraz takie, które firma  wdraża długoterminowo

-praca w nieoczywistych zespołach, poznanie innego punktu widzenia

-budowanie współpracy

 -zrozumienie procesów

-budowanie kultury organizacyjnej opartej na różnorodności

-FUN! – dobra czas razem

A co poleca Małgorzata Dobies-Turulską, żeby pobudzać swoją energię, ciekawość i otwartość 

– Rozmowy z ludźmi, nowe znajomości, otwartość na innych

-Jazdę  samochodem w ciszy ? Ten czas i ta przestrzeń tylko dla siebie

-Bieganie jako cudowne oczyszczenie umysłu-  to sprawią że pomysły same przychodzą

-Czytanie wielu  książek z różnych dziedzin, często na raz! Książki są przede wszystkim źródłem inspiracji w poszukiwaniu swojego punktu odniesienia.

polecajki książkowe:

-Trąbka do słuchania – Leonora Carrington

-Chłopki opowieść o naszych babkach autorstwa Joanny Kuciel- Frydryszak

-Audiobook Maria Curie autorstwa jej córki Ewy Curie

O autorze_rce

Sylwia Hull-Wosiek

Development & Creativity Manager w Concordia Design. Autorka metody Creativity+Thinking, która jest efektem jej wieloletnich doświadczeń, refleksji i pracy projektowej w oparciu o techniki kreatywne, design thinking i praktykę HR-ową. Certyfikowana trenerka biznesu, konsultantka, pedagożka, coach z wieloletnim doświadczeniem w zarządzania zasobami ludzkimi. Projektując innowacyjne rozwiązania, produkty, doświadczenia, czy edukację, wykorzystuje rozmaite narzędzia diagnostyczne i rozwojowe dopasowane do celu procesów oraz zespołu, z którym pracuje. Współpracowała między innymi z Volkswagen Poznań, IKEA, Żabka, Microsoft, Interseroh, Vox Meble, Vox Profile i wiele innych.