O projektowaniu przestrzeni biurowej.
Moja rozmowa z Maciejem Bidermannem.
Co wpływa na naszą efektywność w biurze? Dlaczego nie mamy energii na życie po pracy? Stres? Duża liczba spotkań? A może zbyt duża ilość wypitej kawy, którą obwiniamy za nasze złe samopoczucie? Okazuje się jednak, że na zarządzanie naszą energią w czasie dnia pracy ma również wpływ biuro i przestrzeń, w której spędzamy czas.
Już w naszym raporcie RE_work badaliśmy i poruszaliśmy temat związany z wnętrzami, w których pracujemy. Jak mogą one wpłynąć na nasze relacje w pracy, ale i na relacje z pracą? Jak odpowiednio te przestrzenie zaprojektować?
W odpowiedzi na pytania powstało nagranie z Maciejem Bidermann – Head of Interior Design i Partner w studiu projektowym Bidermann+Wide.
O czym dowiesz się z pierwszej części naszego wywiadu?
- Jak ważna jest relacja między światłem naturalnym a sztucznym w przestrzeniach biurowych?
- Jak “mądrze” stymulować pracowników światłem?
- Czy open space jest faktycznie dobrym rozwiązaniem?
- Czy da się zaprojektować przestrzeń do pracy nie myśląc o tym, co jest za oknem?
- Czy da się projektować proekologicznie i jednocześnie stawiać dobrostan człowieka jako najważniejszą wartość?
- Cisza jako benefit, czyli jak walczyć w biurach z hałasem?
- Jak procedury, metodyka pracy i kontrakty zespołowe mogą wspierać lepsze zarządzanie przestrzenią?
W drugiej części między innymi obalimy mity o tym, że przestrzenie kreatywne to nie tylko huśtawki i kolorowe pufy. Dowiecie się, czy takie wnętrza są potrzebne w biurach i jakie mają znaczenie. Zapraszamy do posłuchania całej rozmowy!