ConcRE_t kawa z Anną Orską
Czym są Wartości w organizacji ? Rozmową o tym i nie tylko z Anną Orską, projektantką biżuterii, twórczynią marki Orska na podstawie doświadczeń z kierowaniu 40 osobowym zespołem.
Dla Ani Orskiej wartości wynikają z niej samej, były od samego początku tworzenia marki, chociaż nie były do końca nazwane.
W wyniku warsztatów i konsultacji z ekspertami zostały wypracowane i wpisały się w DNA firmy. Co jakiś czas trzeba do nich powrócić i zastanowić się na ile są one aktualne i ważne w zmieniającej się rzeczywistości. Dzięki temu, że zostały wypracowanie zespołowo, są dla każdego z osobna ważne.
Zespół odwołuje się do nich bardzo często, zastanawiając się nad projektami, ofertami, propozycjami od klientów. Ania twierdzi, że zawsze przed podjęciem decyzji zastanawiają się czy to jest spójne z tym co sobie postanowiliśmy na początku.
Dobrym pomysłem było to, żeby nazwać wartości od pierwszych liter słowa ORSKA. To sprawia, że łatwiej je zapamiętać. Są nimi :
-Odwaga
-Razem
-Spełnienie
-Kreatywność
-Autentyczność
Każda z wartości dotyka klientów marki Orska, poprzez to co tworzą i jak to robią.
Dotyka również zespół. Dla każdego członka zespołu wartości mają różną moc, wynika to często z różnych osobowości. W wyniku badania stylów poznawczych wszystkich pracowników okazało się że zespół jest bardzo różnorodny. Tą różnorodność bardzo się ceni w organizacji. Ania twierdzi, że nie każdy pracownik musi być odważny w dosłownym znaczeniu tego słowa. Odwaga może przejawiać się np. w tym że człowiek chce się rozwijać.
A jak z sukcesem wdrożyć Wartości w Firmie ?
Ania uważa, że jeżeli wartości wynikają z nas samych, przykład idzie z góry, same rozsiewają się po organizacji i nie potrzeba wielkich budżetów, żeby je wdrażać,czy o nich przypominać. To się samo dzieje!
Polecajki od Anny Orskiej
Marta Niedźwiecka “O zmierzchu”
Asia Podgórska “Tak działa mózg. Jak mądrze dbać o jego funkcjonowanie”