ConcRE_t kawa z Anną Orską

Sylwia Hull-Wosiek

Czym są Wartości w organizacji ? Rozmową o tym i nie tylko z Anną Orską, projektantką biżuterii, twórczynią  marki Orska na podstawie doświadczeń z kierowaniu 40 osobowym zespołem.

Dla Ani Orskiej wartości wynikają z niej samej, były od samego początku tworzenia marki, chociaż nie były do końca nazwane. 

W wyniku warsztatów i konsultacji z ekspertami zostały wypracowane i wpisały się w DNA firmy. Co jakiś czas trzeba do nich powrócić i zastanowić się na ile są one aktualne i ważne w zmieniającej się rzeczywistości. Dzięki temu, że zostały wypracowanie zespołowo,  są dla każdego z osobna ważne. 

Zespół odwołuje się do nich bardzo często, zastanawiając się nad projektami, ofertami, propozycjami od klientów. Ania twierdzi, że  zawsze  przed podjęciem decyzji zastanawiają  się czy to jest spójne z tym co sobie postanowiliśmy na początku. 

 Dobrym pomysłem było to, żeby nazwać wartości od pierwszych liter słowa ORSKA. To sprawia, że łatwiej je zapamiętać. Są nimi :

-Odwaga

-Razem

-Spełnienie

-Kreatywność 

-Autentyczność 

Każda z wartości dotyka klientów marki Orska,  poprzez to co tworzą i jak to robią.

Dotyka również zespół. Dla każdego członka zespołu wartości mają różną moc, wynika to często z różnych osobowości.  W wyniku badania  stylów poznawczych wszystkich pracowników okazało się że zespół jest bardzo różnorodny. Tą różnorodność  bardzo się  ceni w organizacji. Ania twierdzi, że nie każdy pracownik musi być odważny w dosłownym znaczeniu tego słowa. Odwaga może przejawiać się np. w tym że człowiek chce się rozwijać.

A jak z sukcesem wdrożyć Wartości w Firmie ?

Ania uważa, że jeżeli wartości wynikają z nas samych, przykład idzie z góry, same rozsiewają się po organizacji i nie potrzeba wielkich budżetów, żeby je wdrażać,czy o nich przypominać. To się samo dzieje!

Polecajki od Anny Orskiej

Marta Niedźwiecka “O zmierzchu”

Asia Podgórska “Tak działa mózg. Jak mądrze dbać o jego funkcjonowanie”

O autorze_rce

Sylwia Hull-Wosiek

Development & Creativity Manager w Concordia Design. Autorka metody Creativity+Thinking, która jest efektem jej wieloletnich doświadczeń, refleksji i pracy projektowej w oparciu o techniki kreatywne, design thinking i praktykę HR-ową. Certyfikowana trenerka biznesu, konsultantka, pedagożka, coach z wieloletnim doświadczeniem w zarządzania zasobami ludzkimi. Projektując innowacyjne rozwiązania, produkty, doświadczenia, czy edukację, wykorzystuje rozmaite narzędzia diagnostyczne i rozwojowe dopasowane do celu procesów oraz zespołu, z którym pracuje. Współpracowała między innymi z Volkswagen Poznań, IKEA, Żabka, Microsoft, Interseroh, Vox Meble, Vox Profile i wiele innych.